Informazio gehiago
Pablo Ruiz Picasso
(Malaga, Espainia, 1881-Moulins, Frantzia, 1973). 1881eko urriaren 25ean jaio zen eta 1973ko apirilaren 8an zendu zen. Jose Ruiz Blasco artistaren semea. 1895. urtean bere senideekin batera Bartzelonara aldatu zen eta bertan, artista eta literatoekin harreman estua izan zuen, batez ere, Els Quatre Gats izeneko tabernan.
1895. urtean Llotja-ko Arte Ederren Eskolan matrikulatu zen, eskola horretan ikasi ahal izateko 20 urte izatea galdatzen zuten arren. 1898. urtean Ciencia y caridad lana Arte Ederretako Erakusketa Nazionalera bidali zuen eta ohorezko aipamena lortu zuen. Urte horretan bertan San Fernandoko Errege-Akademian matrikulatu zen.
Pablo Ruiz Picasso
Ciencia y caridad (1897)
Aro urdina
1901 eta 1904 artean, Madril, Bartzelona eta Parisen izan zuen bere egoitza. Garai horretan, eragin handia izan zuen sinbolismoak Picassoren margolanetan. Aro horri aro urdina deitzen zaio, Picassok erabilitako kolore-gamagatik. Aro urdinekoak dira La vida, Niña con paloma, Niña sentada , Madre con niña y mendiga acurrucada eta La Celestina lanak.
Niña con paloma, 1901
Aro arrosa
1904. urtean, Parisera aldatu zen eta bere estudioa Sena ibaiaren ibarrean ezartzea erabaki zuen. Bertan, besteak beste, harreman estua izan zuen Guillaume Apollinaire eta Max Jacob olerkariekin eta André Salmon dramaturgoarekin. Urteotako pinturak, erabilitako koloreengatik aldendu ziren aurrekoetatik, aro honetan lur- eta arrosa-koloreko lanak margotzeko joera izan baitzuen. Zirkuan inspiratu zen fase horretako lanak egiteko orduan eta horren erakusgarri da La familia de saltimbanquis izeneko margolana. Parisera aldatu eta gutxira artisten eta bohemioen giroan murgildu zen eta, besteren artean, Leo eta Gertrude Stein anai-arrebak eta Picassoren margolanen salerosketan ibili zen Daniel-Henry Kahnweiler arte-merkataria ezagutu zituen.
La familia de saltimbanquis (1905)
Aro kubista eta "Avignon-go andereñoak"
1906. urtearen amaieran XX. mendeko artea irauli zuen lan kubista prestatzen hasi zen: Avignon-go andereñoak. Afrikako eta Iberiako artean eta "El Greco" eta Cézanne margolariek euren koadroetan erabilitako elementuak sartu zituen Picassok lan hori egiteko. Cézanne-ren eragin handiarekin, Pizkundetik zetorren joera plastikoa eraldatzeari ekin zion Georges Braque-rekin batera, batez ere bolumenaren irudikapenean, kubismo izeneko joera sortuz. Fase horretakoak dira Las bañistas, Mujeres sentadas edo Mujeres en la fuente izeneko lanak. 1909. urtetik aurrera analitikoa esaten zaion lehen fasea garatu zuten Picassok eta Braquek. 1912. urtean, berriz, paper-zatiak eta beste elementu batzuk beren lanetan itsasten hasi ziren eta teknika horri collage izena eman zioten. Juan Gris margolari espainiarra kubisten taldera batu zenean, estilo horren aro sintetikoa hasi zen. Gama kromatiko aberatsagoko eta materia eta erreferentzi ugaritasun handiagoko fasea izan zen.
Avignon-go andereñoak (1907)
Aro figuratiboa
1915etik 1920ko hamarkadaren erdialdera arteko kubismoaren zorroztasuna alde batera uzten hasi zen Picasso, arte figuratiboan gehiago murgiltzeko asmoz. Aldi horretan, klasizismoa eta haren jatorri mediterraneoa batu zituen.
Lehenengo emaztearekin ezkondu
1919. urtean Olga Koklova dantzari errusiarrarekin ezkondu zen eta harekin Paulo izeneko semea izan zuen. 1928tik aurrera eta Julio Gonzalez artista kataluniarrarekin bildu ostean, eskulturarekiko interesa agertzen hasi zen. Bien artean berrikuntza handiak egin zituzten diziplina horretan; esate baterako, burdina forjatuaren erabilera. 1935. urtean Marie-Thérése-rekin izandako harremanaren ondorioz Maya izeneko alaba izan zuen. Urte horretan La Minotauromaquia eta La musa izeneko grabatuak egin zituen. Olga Koklova eta Marie-Thérése-rekin zituenaz gain, 1936. urtetik aurrera Dora Maar argazkilariarekin ere harreman sentimentala izan zuen.
Olga Koklova
Espainiako Gerra Zibila eta Guernica
Espainiako Gerra Zibila piztearekin batera, kontzientziazio politiko handiagoko garai bati ekin zion. Horren eraginez, bere lanik unibertsalenetako bat margotu zuen: Gernika. Bizkaiko hiribilduak nazien bonbardaketaren ondorioz jasan zuen pairamena irudikatzen du lan horrek. 1943. urtean Françoise Gilot ezagutu zuen eta harekin beste bi seme-alaba izan zituen: Claude eta Paloma. 1946ean, berriz, Paristik Antibesera aldatu zen eta han zeramika ere sartu zuen bere lanetan.
Guernica (1937)
Picassoren azken aroa
New Yorkeko Arte Modernoko Museoak 1946an ireki zituen bere ateak, Picassori omenaldia eginez. 1950eko hamarkadan Velazquez, Courbet, Delacroix eta Manet-en lan klasiko handien bertsioak egin zituen haien omenez. Azpimarragarrienak El hombre del carnero eta La cabra izeneko lanak izan ziren. 1961. urtean Jacquelin Rocque-rekin ezkondu zen eta Vouvenargues gaztelura joan zen bizitzera bere emaztearekin. Han jarraitu zuen etengabe lanean, hil zen arte.
Las meninas (1957)
Orria posta elektronikoz bidali
¿Qué son los iconos de "Compartir"?
Todos los iconos apuntan a servicios web externos y ajenos a HIRU.com que facilitan la gestión personal o comunitaria de la información. Estos servicios permiten al usuario, por ejemplo, clasificar , compartir, valorar, comentar o conservar los contenidos que encuentra en Internet.
¿Para qué sirve cada uno?
-
Comparte con amigos y otros usuarios fotos, vídeos, noticias y comentarios personales, controlando la privacidad de los mismos.
-
Conversa sobre los temas que te interesan y que proponen los expertos. Todo ello en 280 caracteres con fotos y vídeos. Lee, pregunta e infórmate.
-
Contacta y comparte con amigos, familiares y compañeros de trabajo mensajes cortos (tweets) de no más de 140 caracteres.
-
Conéctate, comparte y comunícate con tus amigos, compañeros de trabajo y familia.
-
Comparte tus novedades, fotos y vídeos con tus amigos e inicia conversaciones sobre los temas que te interesan.
-
Sitio web que se sirve de la inteligencia colectiva para dar a conocer noticias. Los usuarios registrados envían historias que los demás usuarios del sitio pueden votar.

Derechos de reproducción de la obra
-
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailarenak dira hiru.eus webgunearen eta bertan agertzen diren elementu guztien jabetza intelektualaren eskubideak.
Halere, baimenduta dago hezkuntzaren esparruan hiru.eus-eko edukiak erabiltzea, betiere webguneari aipamena egiten bazaio eta Creative Commons CC-BY-NC-SA lizentziaren baldintzapean.
Informazio gehiagorako: pdf dokumentua jaitsi (943,2k).Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak bere buruari aitortzen dio, edozein unetan eta aurretiaz ohartarazi gabe, bere webguneko informazioa edota haren konfigurazioa edo itxura aldatzeko eta eguneratzeko ahalmena.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bermatzen ez dela akatsik egongo webguneko sarbidean, ezta han jasotako edukietan ere. Era berean, ez du ziurtatzen eduki hori behar bezala eguneratuta egongo denik. Dena den, beharrezko ahalegin guztia egingo du akats horiek saihesteko, eta, hala behar izanez gero, ahalik eta azkarren konpontzeko edo eguneratzeko.
Webgunera sartzea eta bertan jasotako informazioaz egiten den erabilera soilik erabiltzailearen erantzukizuna dira. Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du inolako erantzukizunik izango webgunera sartzeak edo hango informazioa erabiltzeak sor litzakeen ondorio edo kalteen aurrean, bere eskumenen erabilera zehatzetan jarraitu behar dituen legezko xedapenak ezartzearen ondorio diren egintza guztietan izan ezik.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bere gain hartzen webgunean aipatzen diren kanpoko beste esteka batzuetara konektatzetik edo haietan jasotako edukietatik erator daitekeen inolako erantzukizunik.
Webgune honetan jasotako informazioa baimenik gabe edo oker erabiltzeak eta Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren jabego intelektual eta industrialaren eskubideetan sorturiko kalte eta galerek legez dagozkion egintzak erabiltzeko bidea emango diote aipatutako Administrazioari, eta, hala badagokio, erabilera horren ondorio diren erantzukizunak hartuko ditu.
Pribatutasuna
Interesatuak emandako datuak dagokion prozedura edo egintzan aurreikusitako helburuetarako baino ez dira erabiliko.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Etengabeko Ikaskuntzako Zuzendaritza da datu horiek biltzen dituen fitxategiaren erantzulea, eta haren aurrean egikaritu ahal izango dira sartzeko, zuzentzeko, deuseztatzeko eta aurka egiteko eskubideak. Horretarako, eskura duzu info@hiru.eus helbide elektronikoa.

- XX mendeko artea
- XX. mendeko arkitektura
- Alvar Aalto
- Le Corbusier
- Ludwig Mies van der Rohe
- La escultura del siglo XX
- Alberto Giacometti
- Henry Moore
- Abangoardia historikoak pinturan
- Pablo Ruiz Picasso
- Vasily Kandinsky
- Bauhaus eskola
- Dadaismoa, surrealismoa eta beste abangoardiak
- Joan Miró Ferrá
- Salvador Dalí
- Azken abangoardia artistikoak
- Pintura XX. mendearen amaieran