Publizitate-testuak

Komunikatzeko ikuspuntutik ikusita, publizitatea oso izaera konplexua duen teknika da. Kontsumo-gizartearen berezkoa da, eta ondasun eta zerbitzuen ekoizleek, instituzioek edota elkarteek erabiltzen dituzte publikoari, irakurleei, zerbait jakinarazteko, eta bide batez, ekintza jakin bat egiten konbentzitzeko: erostea, ekiditzea, portaera jakin batzuk hartzea, alderdi politiko bati botoa ematea, eta abar.

Publizitate-motak

Publizitatearen definizioaren barruan oso komunikazio-jarduera ezberdinak biltzen dira. Horiek, euren mezuak eraikitzeko erabiltzen dituzten baliabideak berak izan arren, helburu ezberdinak dituzte. Helburua zein den kontuan hartzen bada hiru mota ezberdin daitezke:

  • Publizitate komertziala, produktuen salmentara edo zenbait zerbitzuen kontrataziora zuzenduta.
  • Gizarte-komunikazioa edo publizitate instituzionala, biztanleen portaerak edo jarrerak aldatzera zuzenduta.
  • Politika-propaganda, zeinaren helburua gizarteak politika eta gizarteari buruzko ideia jakin batzuk berezkotzat hartzea litzateke.

Publizitate-mezua

Publizitate-iragarkiak izaera ezberdineko zeinuen bidez eraikitako mezuak dira, linguistikoak zein linguistikoak ez direnak. Zeinuak aldatu egingo dira transmisio-kanalaren arabera, hurrengo taulan agertzen den bezala:

Publizitate mezuetan ager daitezke, beraz, hurrengo osagaiak:

  • Hitzezko osagaiak, ahozkoak zein idatziak (mezu linguistikoa).
  • Osagai ez hitzezkoak, batez ere irudia (mezu ikonikoa) eta soinua.

Mezu mota bietan bereiztu egiten dira eduki denotatiboa eta eduki elkartuak edota sinbolikoak (sentsualitatea, gaztetasuna, eta abar).

Publizitate-berbaldia

Publizitate-mezuetan bereiz daiteke testu-egitura bat guztiz argumentaziozkoa, nahiz eta askotan azalpenezko testuen itxura duten (31. gaia ikusi).

Publizitate-mezuaren edukien antolaketak testu linguistiko gisa, hiru zatiko egituraketari erantzuten dio: goiburuko edo titulua, corpusa edo garapena, eta izenpekoa edo itxiera.

Lehengo eta hirugarren zatiak laburragoak eta arreta deigarriagoak izaten dira, bertan baitaukate arreta deitzeko egindako deia, produktuaren identifikazioa eta eslogana; bigarren zatia, aldiz, hizki txikiagoan joan ohi da, produkturaen deskribapen bat egiteko.

Publizitatearen hizkuntza

Hizkuntza mota honen barruan hiru maila ezberdin bereiz daitezke:

  • Maila grafikoa eta fonikoa

    Aldaera tipografikoa nabarmentzen da. Gainera testuek produktua imitatzen duten forma jakin batzuk edota disposizio askeak hartzen dituzte (adierazlearen semantizazioa).

    Askotan ikusten dira irakurlearen arreta deituko duten ortografia arauen hausteak eta mezua hartzailearen oroimenean grabatuko dituzten jolas fonikoak:

    ¡Qué bien, qué bien, hoy comemos con Isabel!
  • Maila morfosintaktikoa

    Mezu linguistikoaren estiloak, publizitatean, kondentsazio, laburtasuna eta ekonomia ezaugarritzat ditu.

    Testuak gutxieneko informazio unitate gisa (esaldi laburrak) antzematen dira, irakurketa eta memorizazio errazakoak. Hartzailea inplikatzea (inplikazioa), mezua azkar eta zuzen transmititzea (ekonomia eta laburtasuna) eta iragarri egiten den produktuaren ezaugarriak nabarmentzea (goraipamena) bilatzen dituzte. Adibide batzuk honako hauek dira: Galicia, pórtico de la gloria; Cuba, la alegría de vivir.
  • Maila lexiko-semantikoa

    Lexiko konnotatiboaren aldeko jarrera dago (36. gaia ikusi). Lexiko konnotatiboak, adina, gizarte maila, modak eta abarrengatik hartzailearentzat erakargarriak izan daitezkeen eremu semantikoei egiten dio erreferentzia: naturala, teknologikoa, lasaia, abentura, esklusiboa... dena. Adibidez: El sabor de lo auténtico; Pura leche de vaca.

    Erabiltzen den lexikoak, gogorarazlea izateaz gain, berritzailea ere izan behar du. Honek sorkuntza lexikoa dakar. Sorkuntza hori hizkuntza klasikoen hitz-eratorbidearen eta hitz-elkarketaren bidez (4. gaia ikusi), hitzen aldaketa edota zatiketaren bidez, atzerriko grafien bidez eta laburpenaren bidez lortzen da. Laburpen lexikoaren adibide garbi bat honako hau litzateke: Te falta, TEFAL.

Orria posta elektronikoz bidali

< * Bete beharreko alorrak

Eskerrik Asko.
artikuluan arrakastaz bidalita da.

cerrar ventana
Lagun iezaguzu hobetzen! Zure iritzia garrantzitsua da, eta horregatik eskertuko genizuke zure iritziak eta iradokizunak info@hiru.eus helbidera bidaltzea.

* Bete beharreko alorrak
cerrar ventana

 

¿Qué son los iconos de "Compartir"?

 

Todos los iconos apuntan a servicios web externos y ajenos a HIRU.com que facilitan la gestión personal o comunitaria de la información. Estos servicios permiten al usuario, por ejemplo, clasificar , compartir, valorar, comentar o conservar los contenidos que encuentra en Internet.

¿Para qué sirve cada uno?

  • facebook

    Facebook

    Comparte con amigos y otros usuarios fotos, vídeos, noticias y comentarios personales, controlando la privacidad de los mismos.

     
  • eskup

    Eskup

    Conversa sobre los temas que te interesan y que proponen los expertos. Todo ello en 280 caracteres con fotos y vídeos. Lee, pregunta e infórmate.

     
  • delicious

    Twitter

    Contacta y comparte con amigos, familiares y compañeros de trabajo mensajes cortos (tweets) de no más de 140 caracteres.

     
  • tuenti

    Tuenti

    Conéctate, comparte y comunícate con tus amigos, compañeros de trabajo y familia.

     
  • technorati

    Google Buzz

    Comparte tus novedades, fotos y vídeos con tus amigos e inicia conversaciones sobre los temas que te interesan.

     
  • meneame

    Meneame

    Sitio web que se sirve de la inteligencia colectiva para dar a conocer noticias. Los usuarios registrados envían historias que los demás usuarios del sitio pueden votar.

     
 

 

cerrar ventana

Derechos de reproducción de la obra

 

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailarenak dira hiru.eus webgunearen eta bertan agertzen diren elementu guztien jabetza intelektualaren eskubideak.

Halere, baimenduta dago hezkuntzaren esparruan hiru.eus-eko edukiak erabiltzea, betiere webguneari aipamena egiten bazaio eta Creative Commons CC-BY-NC-SA lizentziaren baldintzapean.
Informazio gehiagorako: pdf dokumentua jaitsi (943,2k).

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak bere buruari aitortzen dio, edozein unetan eta aurretiaz ohartarazi gabe, bere webguneko informazioa edota haren konfigurazioa edo itxura aldatzeko eta eguneratzeko ahalmena.

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bermatzen ez dela akatsik egongo webguneko sarbidean, ezta han jasotako edukietan ere. Era berean, ez du ziurtatzen eduki hori behar bezala eguneratuta egongo denik. Dena den, beharrezko ahalegin guztia egingo du akats horiek saihesteko, eta, hala behar izanez gero, ahalik eta azkarren konpontzeko edo eguneratzeko.

Webgunera sartzea eta bertan jasotako informazioaz egiten den erabilera soilik erabiltzailearen erantzukizuna dira. Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du inolako erantzukizunik izango webgunera sartzeak edo hango informazioa erabiltzeak sor litzakeen ondorio edo kalteen aurrean, bere eskumenen erabilera zehatzetan jarraitu behar dituen legezko xedapenak ezartzearen ondorio diren egintza guztietan izan ezik.

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bere gain hartzen webgunean aipatzen diren kanpoko beste esteka batzuetara konektatzetik edo haietan jasotako edukietatik erator daitekeen inolako erantzukizunik.

Webgune honetan jasotako informazioa baimenik gabe edo oker erabiltzeak eta Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren jabego intelektual eta industrialaren eskubideetan sorturiko kalte eta galerek legez dagozkion egintzak erabiltzeko bidea emango diote aipatutako Administrazioari, eta, hala badagokio, erabilera horren ondorio diren erantzukizunak hartuko ditu.

  Pribatutasuna

Interesatuak emandako datuak dagokion prozedura edo egintzan aurreikusitako helburuetarako baino ez dira erabiliko.

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Etengabeko Ikaskuntzako Zuzendaritza da datu horiek biltzen dituen fitxategiaren erantzulea, eta haren aurrean egikaritu ahal izango dira sartzeko, zuzentzeko, deuseztatzeko eta aurka egiteko eskubideak. Horretarako, eskura duzu info@hiru.eus helbide elektronikoa.

cerrar ventana