Informazio gehiago
27ko belaunaldia (I).
27ko kideak
27ko kide ziurren artean Pedro Salinas, Jorge Guillen, Vicente Aleixandre, Luis Cernuda, Gerardo Diego (36. gaia ikusi), Federico Garcia Lorca eta Rafael Alberti (37. gaia ikusi) aipatu izaten dira.
Zerrenda honi hainbat izen gehiago erantsi izaten dira: Damaso Alonso, Juan Jose Domenchina, Emilio Prados, Manuel Altolaguirre eta Miguel Hernandez (37. gaia ikusi).
Damaso Alonso
Bere ekarpen garrantzitsuena Gongoraren irudia baloratzea da eta 27 autore gazteei erakusten dieten bere obraren eduki mitologiko eta estetikoa.
Autore bezala, 27ko estetikan bere lehenengo etapako obrak soilik agertzen dira, Juan Ramon eta Antonio Machadoren eraginarekin. Bere bigarren etapan, Hijos de la ira (1944) nabarmentzen da, berrogei eta berrogeita hamar hamarkadetako (40. gaia ikusi).
Manuel Altolaguirre
Malagan jaio zen 1905ean. Kausa errepublikanoarekin bat egin zuen eta, gerra amaitzean, Kuba eta Mexikora atzerriratu zen. Espainiara eginiko bere bidaietako batean, Burgosen hil zen 1959an.
Ziur aski 27ko belaunaldiko poetarik espiritual eta intimistena da. Bere konposiziotan San Juan de la Cruz (11. gaia ikusi), Garcilaso (10. gaia ikusi), Juan Ramon eta Salinasen aztarna ikus daiteke.
27ko belaunaldiko kideek, beste zenbait intelektualekin batera, ekintza komun ugaritan hartu zuten parte. Argazkiak, Sevillako Ateneoan 1927an ospaturiko Gongorari eginiko omenaldira joan ziren lagun batzuk erakusten ditu: Rafael Alberti, Federico García Lorca, Juan Chabás, Mauricio Bacarisse, José María Platero, Manuel Blasco Garzón, Jorge Guillén, José Bergamín, Dámaso Alonso eta Gerardo Diego
Etapak
Faktore historikoek eta europar eraginek taldearen garapenean bi etapa ezberdintzen dituzte:
- 1922-1928: Etapa hau, poesia hutsa eta Juan Ramon Jimenezenganako miresteagatik markatuta dago.
- Sentimentalismoa ezabatzea eta inteligentzia goraipatzea.
- Edertasuna erabat bilatzea.
- Zorroztasuna egituratze poetikoan eta hizkuntzaren garbiketa.
- Poema motxak egiteko joera.
- 1928-1936: taldearen elkartasuna hausten hasten da. Bere kideetako batzuk, Guillen eta Salinas adibidez, Juan Ramonen poesia hutsari fidelak irauten dute, Gerardo Diego, Vicente Aleixandre, Rafael Alberti, Luis Cernuda eta Garcia Lorcak abangoardien bitartez espresio era berriak bilatzen dituzten bitartean.
Bigarren etapa honetan, surrealismoaren eragina nagusitzen da, ñabardurekin. Surrealismotik hezigaiztasuna, erlijioaren aurkakotasuna, irudimenezko askatasuna eta ametsen mundua onartzen dituzte, baina idazkera automatikoa arbuiatzen dute.
Gerra Zibilak (1936-1939) 27ko belaunaldiaren amaiera suposatzen du. Bere kideetako gehienek atzerriratu egin behar dute: Salinas, Guillen, Cernuda, Alberti etab. Beste batzuk, Gerardo Diego, Aleixandre eta Damaso Alonso bezalakoak, Espainian geratzen dira eta beste batzuk erregimen frankistaren biktimak dira: Garcia Lorca eta Miguel Hernandez.
Aldizkari literarioek, 27ko belaunaldiko ekoizpen poetikoaren zabaltzean paper oso garrantzitsua bete zuten. Irudian, Litoraleko azala, momentuko aldizkaririk nabarmenetakoa.
Ezaugarriak
- Ereduak: Juan Ramon, modernismoa gainditu eta bere "poesia hutsa" rekin, benetako berrikuntza bultzatzeko gai den espainiar poeta garaikide bakar bezala azaltzen da.
- Ortega y Gasset, bere modernotasun eta Europartzearekin, aurreko belaunaldiarekiko ideologia aldaketa markatzen duen irakasle bezala azaltzen da.
- Hizkuntza komuna: belaunaldi honek komunak dituen espresio ezaugarriak hauek dira:
- Hizkuntzaren garrantzia eta metafora lantzea. Hortik dator Gongora mirestea, zein hizkuntzaren erabilerari dagokionez autore originaletako bat bezala hartzen baita.
- Faktore estetikoenganako begirunea: poesia berari fidela izan behar da eta ez da gizarte, moral edo ideologia arazoak transmititzeko bitarteko bilakatu behar.
Orria posta elektronikoz bidali
¿Qué son los iconos de "Compartir"?
Todos los iconos apuntan a servicios web externos y ajenos a HIRU.com que facilitan la gestión personal o comunitaria de la información. Estos servicios permiten al usuario, por ejemplo, clasificar , compartir, valorar, comentar o conservar los contenidos que encuentra en Internet.
¿Para qué sirve cada uno?
-
Comparte con amigos y otros usuarios fotos, vídeos, noticias y comentarios personales, controlando la privacidad de los mismos.
-
Conversa sobre los temas que te interesan y que proponen los expertos. Todo ello en 280 caracteres con fotos y vídeos. Lee, pregunta e infórmate.
-
Contacta y comparte con amigos, familiares y compañeros de trabajo mensajes cortos (tweets) de no más de 140 caracteres.
-
Conéctate, comparte y comunícate con tus amigos, compañeros de trabajo y familia.
-
Comparte tus novedades, fotos y vídeos con tus amigos e inicia conversaciones sobre los temas que te interesan.
-
Sitio web que se sirve de la inteligencia colectiva para dar a conocer noticias. Los usuarios registrados envían historias que los demás usuarios del sitio pueden votar.
Derechos de reproducción de la obra
-
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailarenak dira hiru.eus webgunearen eta bertan agertzen diren elementu guztien jabetza intelektualaren eskubideak.
Halere, baimenduta dago hezkuntzaren esparruan hiru.eus-eko edukiak erabiltzea, betiere webguneari aipamena egiten bazaio eta Creative Commons CC-BY-NC-SA lizentziaren baldintzapean.
Informazio gehiagorako: pdf dokumentua jaitsi (943,2k).Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak bere buruari aitortzen dio, edozein unetan eta aurretiaz ohartarazi gabe, bere webguneko informazioa edota haren konfigurazioa edo itxura aldatzeko eta eguneratzeko ahalmena.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bermatzen ez dela akatsik egongo webguneko sarbidean, ezta han jasotako edukietan ere. Era berean, ez du ziurtatzen eduki hori behar bezala eguneratuta egongo denik. Dena den, beharrezko ahalegin guztia egingo du akats horiek saihesteko, eta, hala behar izanez gero, ahalik eta azkarren konpontzeko edo eguneratzeko.
Webgunera sartzea eta bertan jasotako informazioaz egiten den erabilera soilik erabiltzailearen erantzukizuna dira. Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du inolako erantzukizunik izango webgunera sartzeak edo hango informazioa erabiltzeak sor litzakeen ondorio edo kalteen aurrean, bere eskumenen erabilera zehatzetan jarraitu behar dituen legezko xedapenak ezartzearen ondorio diren egintza guztietan izan ezik.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak ez du bere gain hartzen webgunean aipatzen diren kanpoko beste esteka batzuetara konektatzetik edo haietan jasotako edukietatik erator daitekeen inolako erantzukizunik.
Webgune honetan jasotako informazioa baimenik gabe edo oker erabiltzeak eta Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren jabego intelektual eta industrialaren eskubideetan sorturiko kalte eta galerek legez dagozkion egintzak erabiltzeko bidea emango diote aipatutako Administrazioari, eta, hala badagokio, erabilera horren ondorio diren erantzukizunak hartuko ditu.
Pribatutasuna
Interesatuak emandako datuak dagokion prozedura edo egintzan aurreikusitako helburuetarako baino ez dira erabiliko.
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Etengabeko Ikaskuntzako Zuzendaritza da datu horiek biltzen dituen fitxategiaren erantzulea, eta haren aurrean egikaritu ahal izango dira sartzeko, zuzentzeko, deuseztatzeko eta aurka egiteko eskubideak. Horretarako, eskura duzu info@hiru.eus helbide elektronikoa.
- XX. mendeko literatura espainiarra (I)
- Modernismoa
- Jose Echegaray y Eizaguirre
- 98ko belaunaldia (I).
- 98ko belaunaldia (II). Saiakera eta nobela
- 98ko belaunaldia (III). Antzerkia eta poesia
- Novecentismoa (I). Saiakera
- Novecentismoa (II). Poesia eta eleberria
- Abangoardiak
- 27ko belaunaldia (I).
- 27ko belaunaldia (II). Poesia hutsa eta abangoardiak
- 27ko belaunaldia (III). Poesia herrikoia